Administratiekantoor Barnfield

U levert de bonnetjes en facturen, wij doen de rest

Belastingaangiftes

Bent u ZZP'er of Freelancer? Bij ons kunt u terecht voor met uw aangifte. 

Aangifte inkomstenbelasting

De aangifte inkomstenbelasting is voor veel mensen een jaarlijks terugkerende klus waar veel mensen tegenop zien en waar niemand zin in heeft. 

Toch moet het gebeuren.

Ook al heeft de Belastingdienst het de laatste jaren wel gemakkelijker gemaakt, toch is en blijft het een secuur werkje. Als je een fout maakt kost het je meestal geld.

Voor de doorsnee particulier zijn met name aspecten die betrekking hebben op het eigen huis, zoals WOZ waarde, hypotheekrente aftrek en fiscaal partnerschap van belang. Als je echter specifieke ziektekosten of studiekosten hebt of ondernemer voor de inkomstenbelasting bent of was wordt het al een stuk complexer.


Hulp bij de belastatingaangifte



















De volgende vragen kunnen bij de aangifte inkomstenbelasting aan de orde komen

  • Zijn ik en mijn partner wel of niet fiscaal partner en geldt dit voor het hele jaar?
  • Ik heb een cursus gevolgd, zijn deze kosten aftrekbaar en zo ja welke?
  • Ik heb te maken met specifieke ziektekosten, hoe zit het met aftrekbaarheid daarvan?
  • Ik betaal partner alimentatie, is dit aftrekbaar?
  • We hebben afgelopen jaar een huis gekocht, welke kosten mag ik aftrekken?
  • Wat is nu precies mijn winst uit de onderneming?
  • Hoe zit het met het urencriterium?
  • Op welke aftrekposten kan ik aanspraak maken?
  • Kan ik gebruik maken van de middelingsregeling?
  • Welke vrijstellingen zijn op mij van toepassing?
  • Etc., etc..

Als je meer kennis hebt van je dagelijks werk dan van belastingen of administratief niet zo sterk bent is er reden genoeg om het door iemand te laten doen die er veel ervaring mee heeft en alle ins en outs kent. Het kan natuurlijk ook voorkomen dat je er geen tijd voor of geen zin in hebt. Ook dan is het uitbesteden aan een administratiekantoor een goede optie.

Het doen van de aangifte inkomstenbelasting voor u en uw fiscale partner maakt onderdeel uit van al onze pakketten en zit bij de prijs in.

Bent u geen ondernemer en wilt u uw inkomsten belastingaangifte toch door een professioneel administratiekantoor aten verzorgen? 

Wilt u weten wat voor u de mogelijkheden zijn, neem dan vrijblijvend contact met ons op.

We zijn van 08.00 tot 22.00 telefonisch bereikbaar op nummer 06-41681871

U kunt ook mailen naar info@administratiekantoorbarnfield.nl

Voor extra informatie of nieuws verwijzen wij u naar de pagina  Inkomstenbelasting .

 

Aangifte omzetbelasting

De aangifte omzetbelasting, ook wel aangifte BTW, BTW aangifte of aangifte OB genoemd, moet in de meeste gevallen elk kwartaal worden ingediend. In een aantal gevallen is er een maandelijkse of een jaarlijkse aangifte plicht. Dat hangt meestal af van de omvang van de onderneming.

Als er in het verleden een foute aangifte is gedaan, kan een correctie worden ingediend middels een suppletieaangifte.

Het verzorgen van juiste en tijdige BTW aangifte maakt onderdeel uit van onze dienstverlening, waarbij de basis de bijgehouden boekhouding is.

Mocht u moeite hebben met de BTW aangiftes, of kiezen voor gemak, neem dan contact met ons op.

We zijn telefonisch bereikbaar op nummer 06-41681871

U kunt ook mailen naar info@administratiekantoorbarnfield.nl

Voor extra informatie of nieuws verwijzen wij u naar de pagina  Omzetbelasting. Ook op de site van de Belastingdienst staat uiteraard veel nuttige informatie.

 

Aangifte ICP

Hebt u te maken met intracommunautaire prestaties of intracommunautaire leveringen, dan moet u naast de aangifte omzetbelasting ook aangifte ICP doen.

Als u de boekhouding door ons laat verzorgen zullen wij ook de eventuele aangifte ICP voor u regelen.

Neem contact met ons op voor het maken van een vrijblijvende afspraak.

 

Aangifte loonheffing

Als u vanuit een Besloten Vennootschap (BV) werkt staat u bij uw BV “op de loonlijst”.

Naast het feit dat er een salarisadministratie moet worden bijgehouden, moet er ook maandelijks een aangifte loonheffing worden gedaan. Ook moeten de loonkosten in de boekhouding worden verwerkt.

Heeft u een BV en laat u uw boekhouding door ons verzorgen, dan maakt het doen van de aangiftes loonheffing onderdeel uit van de dienstverlening.

De aangifte loonheffing is een onderdeel van de salarisadministratie, waarover u op de pagina  Salarisadministratie  meer kunt lezen.

  

Aangifte vennootschapsbelasting

Elk jaar moet door een BV aangifte Vennootschapsbelasting (aangifte VPB) worden gedaan. Zo’n aangifte Vennootschapsbelasting is redelijk complex en veelomvattend. Je moet wel wat weten van boekhouden en balansen wil je dit foutloos kunnen.

Door middel van deze aangifte VPB maak je aan de Belastingdienst duidelijk hoeveel het bedrijfsresultaat volgens de wet op de vennootschapsbelasting bedraagt. Over de winst moet namelijk vennootschapsbelasting worden afgedragen.

Heeft u een BV en laat u uw boekhouding door ons verzorgen, dan maakt het doen van de aangiftes vennootschapsbelasting onderdeel uit van de dienstverlening.

Voor extra informatie of nieuws verwijzen wij u naar de pagina  Vennootschapsbelasting.


Hulp nodig bij belastingaangiftes?

Voorkom dat u een foute aangifte indient en voorkom dat u de aangiftes te laat of geheel niet instuurt. Het geld dat u bespaart aan onnodige boetes en kosten kunt u beter aan dingen besteden waar u plezier of gemak van heeft.

Regelmatig krijgen wij administraties aangeboden met een jaar of soms langer achterstand in aangiftes. De gemiddelde ondernemer met een achterstand in aangiftes is per jaar al snel 1000 euro kosten kwijt aan boetes, kosten van aanmaning, en de kosten van dwangbevelen en dan zijn de aangiftes nog steeds niet gedaan. Naast deze kosten zit er vaak niets anders op dan alsnog een boekhouder in te schakelen die uw achterstand in de administratie en aangiftes gaat wegwerken. Het geld van de boetes en kosten had u beter kunnen investeren in het inschakelen van een administratiekantoor om uw administratie continue op orde te houden en de aangiftes op tijd te verzenden. 

Het tijdig samenwerken met een administratiekantoor bespaart u uiteindelijk veel geld en ongemak.


Neem contact op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek  info@administratiekantoorbarnfield.nl

                         


E-mailen
Bellen
Map
Info